Het Havenbedrijf Rotterdam legt momenteel de Container Exchange Route (CER) aan. Deze gaat de containerterminals, empty depots, distributiebedrijven en de douane op de Maasvlakte met elkaar verbinden. Hiermee worden containerstromen op één locatie gebundeld en hoeven treinen, barges en feederschepen niet langer naar de verschillende terminals te gaan. De CER maakt het mogelijk om de uitwisselkosten voor containers te minimaliseren. Dit leidt tot een verbetering van het achterland- en transshipment product en versterkt de concurrentiepositie van de haven van Rotterdam als container hub. De verwachting is dat er uiteindelijk meer dan 1 miljoen containers per jaar uitgewisseld zullen worden. De CER bestaat uit civiele infrastructuur (ca. 14 kilometer betonnen baan en drie grote kunstwerken over het spoor) tussen en op de terminal terreinen en het aanpassen en bouwen van ICT-infrastructuur. De scope van de civiele infrastructuur wordt gerealiseerd met behulp van design- & construct- en bouwteamovereenkomsten.

Contractmanagement en contractbeheersstrategie

Aratis verzorgt voor het Havenbedrijf Rotterdam het contractmanagement van de CER-baan.

Aratis aanpak:

  • Efficiënte en effectieve contractbeheersstrategie

  • Toepassing van het SCB-kader

  • Toepassing van het Interactiemodel

  • Een werkwijze gericht op samenwerking

  • Prettige, constructieve en zakelijke samenwerking met de aannemer en eigen team

Michiel Goosens
Michiel Goosens
Michiel is een senior contractmanager en projectmanager in de GWW-sector met een open mind voor het vernieuwend contracteren.
Lees hier meer over Michiel

Wilt u met ons praten over samenwerking?

Of u nu als opdrachtgever een complex vraagstuk wilt bespreken of als professional toe bent aan een serieuze verandering. Neem dan contact met ons op voor een nadere kennismaking met een kop koffie! Voor meer aanvullende informatie kunt ook onze brochure aanvragen.