In verband met de beperkte verkeersintensiteiten in de eerste jaren na de commerciële openstelling van de Tweede Maasvlakte is bij de eerste aanleg gekozen voor een gelijkvloerse kruising op de Maasvlakteweg ter hoogte van de Prinses Amaliahaven. Ter hoogte van deze kruising komen verschillende wegen samen waarbij gelijkvloers een spoorlijn, een leidingenstrook en een mogelijk toekomstige Container Exchange Route worden gekruist. Met de toenemende bedrijvigheid op de Tweede Maasvlakte zullen ook de verkeersstromen toenemen. Ten behoeve van een vaste bereikbaarheid van de containerterminals vervangt het Havenbedrijf Rotterdam de gelijkvloerse kruising door een ongelijkvloerse kruising: het Prinses Amalia viaduct.

Contracteringsstrategie en UAV-GC contract

Aratis heeft voor het Havenbedrijf Rotterdam samen met de afdeling procurement een belangrijke rol vervuld bij het bepalen van de contracteringsstrategie en het opstellen van het UAV-GC contract. Daarnaast heeft Aratis de contractbeheersstrategie bepaald en het contractmanagement tijdens de ontwerpfase van de realisatie verzorgd.

Aratis aanpak:

  • Efficiënte en effectieve controlestrategie

  • Toepassing van het SCB-kader

  • Prettige, constructieve en zakelijke samenwerking met de aannemer en eigen team

Michiel Goosens
Michiel Goosens
Michiel is een senior contractmanager en projectmanager in de GWW-sector met een open mind voor het vernieuwend contracteren.
Lees hier meer over Michiel

Wilt u met ons praten over samenwerking?

Of u nu als opdrachtgever een complex vraagstuk wilt bespreken of als professional toe bent aan een serieuze verandering. Neem dan contact met ons op voor een nadere kennismaking met een kop koffie! Voor meer aanvullende informatie kunt ook onze brochure aanvragen.